Tips bij slaapproblemen: zo slaap jij weer beter

De meeste mensen hebben hier weleens last van. Slaapproblemen komen erg veel voor. De oorzaken zijn erg uiteenlopend en zijn vaak een combinatie van verschillende factoren. Door hierover in gesprek te gaan met een professional kun je er ook al veel aan doen. Je kunt uiteraard ook eerst zelf zoeken naar een andere oplossing door online wat te lezen of in je omgeving naar tips te vragen. Wij hebben hieronder een aantal tips voor je bij slaapproblemen. Lees snel verder!

Een nieuw dekbed en meer

De beste manier om te beginnen met beter slapen is kijken naar waar je nu op ligt en wat voordekbed je hebt. Vaak is dit ook een van de oorzaken dat je slecht slaapt. Je kunt hierbij kiezen voor nieuwe kussens of misschien zelfs een bed. Zo kun je ook een keer verzwaringsdekens proberen. Dit is een verzwaarde deken wat bijdraagt aan betere slaap. Het deken valt als het ware om je heen en oefent een subtiele druk uit op je lichaam.

Ontdek je biologische ritme

Handig is om je biologische ritme te ontdekken. Sta je uit jezelf vroeg op? Probeer dan eerder naar bed te gaan. Kijk dan eens wat dit met je doet. Blijf ook niet langer liggen, want dit werkt averechts.

Breng je stressfactoren in kaart

Misschien wel het lastigste van alles is je problemen in kaart brengen. Je stelt jezelf letterlijk de vraag wat je wakker houdt. Schrijf dit op en kijk hoe je dit kunt oplossen. Zijn het kleine problemen waar je niet per se stress om hoeft te hebben? Probeer het dan zo snel mogelijk op te lossen. Zijn het grotere dingen waar je mee zit? Praat erover met iemand. Dit kan een professional zijn, maar je kunt ook eerst in gesprek gaan met een bekende. Deze drempel ligt vaak wat lager.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *