Het belang van discovery-advertenties

Google Discovery-advertenties, geïntroduceerd in 2019, zijn tegenwoordig een van de meest impactvolle en boeiende vormen van  zoekmachinemarketing. Terwijl mensen browsen en scrollen, in plaats van zoeken of zoekopdrachten uitvoeren, heeft Google een manier ontwikkeld om doelgroepen te bereiken met behulp van aangepaste inhoud. Het beslissingsproces van de gebruiker verandert. Het is zelden lineair of beperkt tot één kanaal of apparaat, maar is in plaats daarvan een voortdurende reis van onderzoek en ontdekking, waarbij gebruik wordt gemaakt van tekst-, beeld- en videobronnen.

Wat zijn discovery-advertenties?

Veel mensen vragen zich af ‘wat is discovery ads’? Discovery-advertenties worden op drie plaatsen weergegeven; de Google Discover-feed onder de zoekbalk in de app en in mobiele browsers, op de YouTube-homefeed en de sociale en promotiemappen in Gmail. Verspreid over de feed lijken ze op advertenties in sociale feeds zoals Facebook en Instagram. Discovery-advertenties worden weergegeven op basis van onderwerpen of merken waarin gebruikers interesse hebben getoond in het hele Google-netwerk. Gebruikers kunnen de instellingen wijzigen om meer of minder van bepaalde onderwerpen te zien, ze te volgen of ze helemaal te verwijderen.

Discovery-advertenties zijn meeslepend en interactief

Naast Display, Shopping en YouTube hebben Google-adverteerders nu nog een andere manier om potentiële klanten tastbare afbeeldingen te laten zien en visuele verhalen over hun producten te vertellen. Adverteerders die Discovery-advertenties gebruiken, hebben de mogelijkheid om één afbeelding van hun product of service te presenteren, of meerdere afbeeldingen in een veegbare carrouselindeling. Google haalt hier een pagina uit het playbook van Facebook. Facebook stelt adverteerders jarenlang in staat om passieve browsers te gebruiken met aantrekkelijk beeldadvertentiemateriaal en gekwalificeerd verkeer bovenaan de trechter aan te trekken. Adverteerders kunnen nu hetzelfde doen op Google: zoekintentie vermijden voor een combinatie van doelgroep targeting, groter bereik en de mogelijkheid om een ​​merkverhaal te vertellen met aansprekend beeldmateriaal en gekwalificeerde nieuwe potentiële klanten aan te trekken.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *